Puka Beach

Idag tog vi en tur till Puka Beach. En liten lugn strand. Det var lite blåsigare här så det var lite vågor.
Vi låg här och njöt av solen hela dagen och sen såg vi på solnedgången innan vi åkte tillbaka.
Det känns verkligen att vi har vart en heldag i solen.
Till middag idag blev det sushi, riktigt god sådan!
I förrgår var vi ute med en båt och åkte runt ön. Vi snorklade på tre ställen och såg fantastiska fiskar.
Vi avslutade den turen med lunch på Puka Beach, vitlöksräkor med vitlöksris till detta blev det en kall öl.
Vi hade en fantastisk tur.
På kvällen blev det en lugn middag, var trötta efter att vart ute med båten i fem timmar.
Igår var jag och dök igen, mitt första dyk som certifierad dykare. Nik tog mig till ett jättefint ställe med massa fiskar. Vi letade även efter sköldpaddor men hittade tyvärr inga. Vi var under i hela 50min och var nere som djupast på 21m.
När jag var tillbaka gick jag till Gustaf som var på stranden, vi glömde vårt frisbee på stranden för några dagar sedan men han köpte nu ett nytt så vi kunde kasta igen. Det är han otroligt glad över..
På kvällen hände en sak som jag vet min kära mor skulle dött av! Själv blev jag mest arg!
Vi gick på gatan på väg mot en restaurang och vi ser en mus springa förbi, då är det en gubbe som sparkar till den så att den hamnar framför några andra som skriker till. Musen fortsätter sedan springa mot gubben igen som SÅKLART måste spraka till den igen, men den här gången träffar han mig på foten! Jag blev helt chockad och jag tror att gubben ska vara glad att han inte var inärheten av mig när jag lugnat ner mig och bara var super arg!
Men jag kom över det och vi hade en fantastik middag med grillad fisk och kokt potatis. Jag har verkligen saknat kokt potatis.
Vi gick efter till en bar och tog oss en drink vid havet. Vi träffade här ett trevligt par från Australien.
Vi hade en jättetrevlig kväll.
Nu ska jag smörja in mig med massa aftersun..

Kommentarer
Postat av: Cilla

Meeen stackars mus!!! Den klarade sig ok hoppas jag!:S

2012-03-11 @ 20:50:16
URL: http://cillabakar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0